درب اتوماتیک

درب اتوماتیک

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۵۷ ب.ظ

درب اتوماتیک



درب اتوماتیک سیستمی است که به طور اتومات جهت رفاه عموم بدون برخورد فیزیکی دست با درب، باز و بسته می شود و نیز هدف های امنیتی و حفاظتی در جاهای مختلف به صورت انواع گوناگون بر روی درب هایی مثل درب ورودی و درب گاراژ و حیاط … ورودی های متفاوت ساختمان های اداری و مسکونی نصب و استفاده می شود. درب اتوماتیک نیز برای رفاه افراد معلول بیشتر کاربرد داشته و مورد استفاده است.

حتی شما می توانید پس از نصب این سیستم فقظ با فشردن یک دکمه که روی ریموت کنترل قرار دارد از فاصله ای مناسب درب را باز کنید و یا اینکه می توان در رفت و آمدهای زیاد با نصب سنسور، درب به صورت اتومات باز و بسته شود، درب هایی که می توان این سیستم را روی آن پیاده کرد عبارتند از:

این درب به صورت تک لنگه و دو لنگ می باشد که حرکت افقی آن حول محور یک لولاست.درب لولایی

این در مانند کرکره های مغازه است که موارد استفاده آن هم بیشتر در مغازه ها و پارکینگ ها می باشد. برای کارکرد این درب سیستم هایی با مکانیسم های مختلفی تعبیه شده که بیشتر آن ها الکترومکانیکی است. درب کرکره ای با چرخش حول یک محور است.درب کرکره ای

دربی است که به سمت چپ و راست بر روی ریل پایین درب لغزیده و حرکت می کند.درب کشویی (ریلی)

سیستم این نوع درب با حرکت عمودی به دور دو نقطه در طرفین چرخیده و به موازات سقف و به طور یکپارچه می باشد.درب یک تک و چرخان

این درب هنگام باز و بسته شدن به سمت بالا رفته و سپس نود درجه چرخیده و به صورت تک های افقی موازات سقف قرار خواهند گرفت.منبع: درب اتوماتیک
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۵۷
زهرا حاجیان
يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۵۶ ب.ظ

سیستم فنی درب های اتوماتیک

سیستم فنی درب های اتوماتیک


در بیشتر موارد از موتور تکفاز برای سیستم در باز کن استفاده خواهد شد . با توجه به چپ و راست رفتن مدام درب اتوماتیک از دو سیم پیچ در موتور تکفاز استفاده می شود که با قرار دادن یک خازن به طور سری با هر یک از سیم پیچ ها جهت حرکت موتور را می توان تغییر داد . در اکثر مواقع از موتورها سیم خارج شده که دو تا از سیم ها به دو سر خازن و یکی به عنوان ارتا و دیگری به عنوان سیم مشترک قرارا خواهد گرفت که تمامی سیم ها به ترمینال های انتهای مدار وصل می شود . توان های 50 و 1000 وات با توجه به درهای مختلف از نظر وزن و اندازه مورد استفاده است.همچنین درهای دو لنگه از دو موتور و در بقیه موارد از تک موتور استفاده می شود.

اما موردی که باید به آن توجه کرد اینکه کارکرد پشت سر هم و مداوم موتور باعث آسیب دیدن و داغ شدن موتور خواهد شد .پس از باز و بسته شدن مداوم بدون وقفه جلوگیری کنیم. در جاهایی که نیاز به نیروی بیشتری برای باز و بسته باشد از گیربکس یا همان جعبه دنده استفاده می شود که نحوه انتقال این نیرو برای درب های متفاوت دارای روش های گوناگون است از جمله در درب های ریلی یا همان کشویی از یک چرخ دنده که محور محرک مکانیکی که دارای دنده های شانه ای که زیر درب نصب شده برای انتقال نیرو از گیربکس استفاده می شود .

در درب اتوماتیک سکشنال و تکه ای که به صورت عمودی باز و بسته می شود این نیرو از گیربکس توسط تسمه یا زنجیر منتقل می شود ، در بعضی مدل های دربهای دو یا تک لنگه ، سیستم گیربکس آن از یک مهره و پیچ حلزونی که به هم متصل شده اند با چرخش پیچ و حرکت مهره در باز و بسته می شود اما در مواردی که برق قطع می شود یا در هنگام تنظیم در موقع نصب ، برای آنکه بتوانیم در را به صورت دستی باز یا بسته کنیم محور گیربکس باید آزاد شود . پس در دربهای تک یا دو لنگه درب ها به وسیله بازوهایی که تعبیه شده باز و بسته می شود .

آزاد کردن گیربکس توسط آچار آلن که روی موتور گیربکس تعبیه شده چرخانده می شود . اما در سیستم درب اتوماتیک کرکره ای این کار توسط سیم بکسل و درب های یک یا چند تکه به وسیله ریسمان آویزان انجام می شود. اما برای سیستم درب کشویی این کار بوسیله باز کردن درب کوچک روی سیستم اصلی توسط یک سوئیچ انجام می شود.منبع:درب اتوماتیک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۵۶
زهرا حاجیان
يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۵۵ ب.ظ

انواع سنسور درب های اتوماتیک شیشه ای

انواع سنسور درب های اتوماتیک شیشه ای

درب های اتوماتیک یکی از بهترین اختراعات مدرن هستند. تمام کاری که نیاز است انجام دهیم این است که نزدیک این درب ها شویم تا این درب ها باز شوند. ساختار باز و بسته شدن درب اتوماتیک برای محدود کردن دسترسی از طریق درب می باشد. درب های اتوماتیک انواع مختلفی از قبیل کشویی، گردان و لولایی دارند. هدف اولیه درب های اتوماتیک دادن اجازه ورود به یک منطقه می باشد. هر چند که از آن ها جهت کنترل فضای فیزیکی، مانند مسدود کردن جریان باد به داخل ساختمان و یا مانعی جهت ورود آلودگی صوتی نیز استفاده می شود.


درب اتوماتیک شیشه ای  از طریق سنسوری که برای آن ها انتخاب می شود، قادر به تشخیص افراد و اشیا می باشند. انواع مختلفی از سنسور ها در این درب ها قابل استفاده هستند. اکثر درب های اتوماتیک از سنسور های تشخیص حرکت یا سنسورهای نوری جهت مکانیزم باز و بسته شدن استفاده می کنند.



این سنسورها در کنار درب جهت تشخیص حرکت قرار می گیرند. سنسورهای درب اتوماتیک جهت سهولت رفت و آمد در مکان های صنعتی و تجاری، خصوصا برای افراد ناتوان نصب می شوند. این امر سبب کارایی و امنیت بیشتر در ورودی ساختمان می شوند.



نوع دیگر سنسورها، سنسور فشاری است. درب های اتوماتیک که از سنسور فشاری استفاده می کنند، فضای بزرگی در جلو و پشت خود دارند این فضای بزرگ نقش یک ترازو را ایفا می کند. اگر وزن روی آن به حد تعیین شده برسد، درب باز خواهد شد. سنسورهای فشاری همچنین بعنوان سنسور ثانویه نیز مورد استفاده قرار می گیرند به طوری که اگر سنسور اولیه عملکرد مناسبی نداشت، این سنسور ثانویه فعال می گردد. اگر سنسور فشاری تشخیص دهد که چیزی مانع از بسته شدن آن می شود عمل بسته شدن بر روی آن شی را متوقف می کند.


از انواع دیگر سنسور ها می توان به سنسور اینفرارد اشاره کرد. سنسور اینفرارد از تکنولوژی مادون قرمز برای باز کردن درب اتوماتیک استفاده می کند. سنسور مادون قرمز توانایی تشخیص تغییر دما را دارد. زمانی که سنسور تشخیص دهد ه دما بالاتر رفته است، نشان دهنده وجود انسان است و باعث فعال شدن سیستم باز و بسته شدن درب می گردد. سنسورهای مادون قرمز اغلب به عنوان سنسور اصلی و اولیه در دربهای اتوماتیک استفاده می شوند.



نوع دیگر سنسورهای تشخیص حرکت که از مادون قرمز استفاده نمی کنند، از امواج اولتراسونیک و یا مایکروویو بهره می برند. همانند خفاش ها این سنسور با تولید پالس های امواج مافوق صوت و یا مایکرویو به تشخیص وجود شیء در جلوی درب می پردازند.منبع:درب های اتوماتیک شیشه ای

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۵۵
زهرا حاجیان
يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۵۴ ب.ظ

درب اتوماتیک شیشه ای کشویی

درب اتوماتیک شیشه ای کشویی


درب های اتوماتیک با مکان های مختلفی مانند فروشگاه ها ، بیمارستان ها ، هتل ها ، فرودگاه ، ادارات جهت راحتی و آسایش افراد در ارتباط هستند. این درب ها می توانند به صرفه جویی در هزینه و احساس بهبود خدمات به مشتریان در بسیاری از انواع دیگر ساختمان ها نیز اضافه شوند . درب های اتوماتیک بنابر نوع ساختمان و نحوه ورودی و دسترسی ، انواع بسیار متنوعی دارند که درب های کشویی یکی از رایج ترین انواع این درب هاست .

سیستم درب اتوماتیک کشویی ، سهولت گسترده و انعطاف پذیری برای دسترسی بدون تماس با درب را فراهم آورده است .


در حالی که ممکن است درب های کشویی یک وسیله لوکس و جزء لوازم تزئینی در خانه ها باشند ، اما آن ها در حال تبدیل شدن به یک ضرورت در سازمان ها و موسسات تجاری و کسب و کار هستند . درب های کشویی تضمین کننده جریان عبور بدون مزاحمت افراد و مشتریان می باشند . یکی از مولفه های درب ها کشویی ظرافت است . این درب ها ظرافت ، قابلیت و مدرنیته را به محل انتقال داده و پانل های شیشه ای درخشان آن به مشتریان و بازدیدکنندگان احساس خوشایندی منتقل می کند .

درب های شیشه ای کشویی به ویژه برای افراد معلول جسمی و سالمندان ، افرادی که کودک در آغوش دارند و یا در حال حمل وسیله و یا چرخ دستی هستند بسیار سودمند و کاراست .


از مزیت دیگر درب اتوماتیک شیشه ای بزرگ بودن آن هاست . این درب ها معمولا دو برابر بزرگتر از درب های معمولی هستند که نه تنها اجازه می دهند که کالاها و وسایل به راحتی به داخل وارد شوند بلکه مشتریان نیز می توانند به راحتی وسایل خریداری کرده خود را خارج کنند .

درب های شیشه ای کشویی از مواد اولیه بسیار محکم ساخته شده به طوریکه استفاده از آن ها در ایجاد بیش تر امنیت نیز کمک شایانی می کنند .


تصور این که استفاده از درب های قدیمی و از مد افتاده معمولی که برای باز و بسته شدن باید فشار داده شوند ، در مکان هایی که جمعیت زیادی از افراد در طول روز رفت و آمد داشته و ایجاد اختلالات ناخواسته و اجازه ورورد گرد و غبار و هوای سرد و یا گرم در اثر باز گذاشته شدن درب و تاثیر آن بر دمای داخلی می شود ، استفاده از درب های کشویی بسیار مقرون به صرفه تر بوده و باعث صرفه جویی در انرژی می شوند . اجازه افزایش دید و ورود نور روز کافی به داخل را می دهند و در مصرف برق نیز صرفه جویی خواهد شد و انتخاب بسیار درستی برای هر مکانی خواهد بود .منبع:درب اتوماتیک شیشه ای

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۵۴
زهرا حاجیان
يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۵۴ ب.ظ

درب سکشنال

درب سکشنال


درب های سکشنال این ویژگی خاص را دارند که مناسب با هر نوع ساختمانی اعم از مدرن و یا کلاسیک هستند. این درب ها هر آنچه از یک درب انتظار می رود مانند انواع رنگ ها، جنس، پوشش و حتی قابلیت تعبیه پنجره شیشه ای را دارا می باشند.

مزیت عمده درب سکشنال اشغال فضای بسیار کم، در مقایسه با درب های یکپارچه و تناسب آن ها با هر سایز مورد نیازی می باشد.

از مزایای دیگر این درب اتوماتیک دوام بالا و مقاومت آن هاست، به این دلیل که هر پانل دارای اتصالات مربوط به خود است و هنگام باز و بسته شدن به نرمی و ایمنی عمل می کنند و هنگامی که یک بخش از آن خسارت دید می توان تنها با تعویض پانل همان بخش بدون نیاز به تعویض کل درب آن را تعمیر نمود.منبع : درب سکشنال

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۵۴
زهرا حاجیان
يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۵۳ ب.ظ

درب رول آپ


مکانیزم بازشو درب های رول آپ حرکتی نرم و یکنواخت دارد و باز شدن آسان آن به محبوبیت بیش تر این درب ها افزوده است . به دلیل جمع شدن رولی شکل آن دربالای درب کمترین فضا را اشغال کرده و برای مکان هایی که فضای کوچک دارند،مناسب ترین گزینه می باشند .
درب های رول آپ از جنس های مختلفی ساخته می شوند و برای هر نوع آب و هوایی می توان جنس مناسب را انتخاب نمود .
از مزایای درب های رول آپ یا
کرکره اتوماتیک می توان به ایمنی مناسب این درب ها کرکره برقی اشاره کرد و همچنین به دلیل دارا بودن تنوع در طرح و رنگ فضای دکوراتیو و زیبایی به ساختمان می بخشند.
درب ضد حریق
مقاومت در برابر آتش و دود از مسائل اصلی در ساخت و ساز ساختمان های مسکونی، اداری و صنعتی می باشد. یکی از اولولیت های مهم برای معماران و سیستم های پروژه ،
درب ضد حریق بدست آوردن امنیت موثر در برابر آتش و دود و پیشگیری از گسترش آن در ساختمان است.
دربهای ضد حریق نه تنها می توانند زندگی افراد را نجات دهند،
درب ضد حریق بلکه همچنین ساختمان را از آسیب بیشتر محافظت و از پیشرفت سریع حریق جلوگیری میکنند و در نتیجه باعث ارائه زمان حیاتی به افراد برای فرار می شوند.منبع:
درب ضد حریق
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۵۳
زهرا حاجیان
يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۵۳ ب.ظ

راهبند ها راه حل ایده آلی هستند




راهبند
اگر نیاز به کنترل حمل و نقل خودرو در مناطق پارکینگ های عمومی، ورودی های خصوصی و آپارتمان، حتی زمانیکه حجم ترافیک سنگین است، باشد، راهبندها راه حل ایده آلی هستند.
راه بندها بخش مهمی از مکان هایی هستند که نیاز به امنیت بالا می باشد. بنابراین در تمام مکان هایی که نیاز است افرادی که وارد و خارج می شوند کنترل شوند
راهبند
را می یابیم.
می توان با انتخاب از میان تنوع گسترده
راهبند از نظر مکانیزم عملکرد، طول و نوع موتور محصول مناسب مکان خود را یافت.منبع:راهبند
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۵۳
زهرا حاجیان
يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۵۲ ب.ظ

پنجره upvc مانع خوبی یرای آلاینده های تنفسی




پنجره upvc
پنجره upvc می تواند بهترین انتخاب برای ساختمان های اداری، مسکونی، تجاری باشد. از این لحاظ که علاوه بر امنیت و جلوگیری از صدا، مانع خوبی یرای آلاینده های تنفسی و نیز ورود گرد و غبار باشد و همچنین عایق بسیار مناسبی برای گرما و سرما نیز می باشد. پنجره های upvc امروزی به صورت اتوماتیک و با استفاده از دستگاه های روز دنیا، اتصالات آن به بهترین شکل صورت گرفته است. که این قطعات و اتصالات در برابرزنگ زدگی و نیز در برابر ضربه های سنگین و پوسیدگی مقاوم می باشد و سرعت نصب و راه اندازی بسیار آسان دارد. انواع پنجره های upvc عبارتند از:
  1. پنجره upvcثابت: این نوع پنجره به خاطر قیمت پایین دارای کاربرد بالا نیز می باشد. در این پنجره چون ثابت است یراق آلات در آن استفاده نمی شود پس دارای کمترین اجزا نیز می باشد پس دارای کمترین آلودگی صوتی به دلیل فیکس بودن و نیز عایق در برابر گرما و سرما و گرد و غبار نیز می باشد. این نوع پنجره رامی توان پراستفاده ترین نوع upvc نیز نام برد چون که در تمام مدل های ترکیبی کاربرد دارد و نیز در نواحی نورده به صورت دیواره نیز استفاده می شود. همچنین در جاهایی که می خواهیم از نور به بهترین شکل استفاده کنیم مثلپوشش سقف های آلاچیقی که در این حالت بهترین عایق برای گرما و سرما نیز میباشد: این پنجره upvc ثابت می تواند به سه قسمت میانی و در طرفین دو باز شوی سایبانی و تک حالته کاربرد داشته باشد.
  2. پنجره upvc تک حالته: این پنجره بر روی یک محور به صورت افقی باز و بسته می شود. از مزایای آن می توان به قیمت آن از لحاظ ارزان تر بودن آن نسبت به بقیه بازشوها اشاره کرد، ویژگی آن بازشو از راست به چپ و بالعکس با پایین ترین زمان و قیمت و نیز اجرا در محل و تعویض آسان لوله ها و لوازم جانبی آن اشاره کرد.
  3. پنجره upvc دو حالته: این نوع پنجره رویدو محور افقی و عمودی با یک دستگیره است. این پنجره چون در داخل ساختمان قرار داده می شود بیشتر در جایی که تبادل هوا نیاز است مانند آشپزخانه، اصولاً لواز جانبی آن بهتر است که آلمانی باشد. به لحاظ اینکه جای کمتری اشغال کند و نیز مزایای آن از جمله امنیت بالا، پنهان بودن یراق آلات زیر محور و دارای رگلاژ آسان و امنیت و آسانی برای باز و بسته کردن توسط کودکانمی باشد. روش های نگه داری این پنجره می توان روغن کاری برای افزایش طول عمر و کارایی و بهتر کارکردن لوازم جانبی اشاره کرد البته سعی شود  از روغنچرخ خیاطی در استفاده شود همچنین برای نرمی لاستیک های درزگیر و تمیز کردن پنجره upvc سالیانه4 تا 5 بار توسط صابون مایع باشد، با توجه به اینکه دما دارای اختلاف زیادمی باشد. این سرد و گرم شدن می تواند دارای انقباض و انبساط بالا و در نتیجه از رگلاژ خارج شود که باید تنظیم اولیه مجدد انجام شود.
  4. پنجره دو جداره
    .پنجره های دو جداره ، آلومینیومی و پی وی سی یک انتخاب کارآمد جهت صرفه جویی در انرژی و همچنین کاهش آلودگی صوتی است . هوای محبوس شده بین فضای
    دوجداره یک لایه عایق ایجاد می کند . این فضا یک عایق حرارتی است که مانع ازهدر رفتن گرمای فضای داخل در زمستان می شود و باعث ایجاد یک دمای متعادل در فضای خانه می شود . عملکردی معکوس در فصل تابستان نیز دارند که مانع از ورود هوای گرم بیرون به داخل شده . این عایق اضافی پنجره upvc نیاز شما به گرمکن ها و سیستم های تهویه مطبوع را کاهش داد . و در نهایت باعث کم شدن هزینه های مصرف انرژی می شوند..منبع:پنجره upvc
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۵۲
زهرا حاجیان

نمای ساختمان


پوشش ساختمان یکی از مهمترین عناصر بیرونی در ساخت و ساز است. نمای ساختمان رابط بین محیط داخلی و خارجی یک ساختمان است. در حالی که بنا جزئی ظریف استکه به تعریف زیبایی شناسی معماری ساختمان می پردازد، همچنین نقشی مهم در نمایش کارایی انرژی و کاربری داخلی ساختمان دارد.
با پیشرفت تکنولوژی تنوع و گزینه های انتخاب بسیاری در اختیار معماران جهت ترکیب آنها با
نمای ساختمان قرار گرفته است. این عناصر با عث بهبود استفاده از روشنایی خورشید، ارتباط دیداری مناسب با فضای خارجی و انواع عایق ها می گردند.
 
نمای کامپوزیت
برای مقاصد ساختمانی کامپوزیت این مزیت را داراست که ویژگی هایی که در یک نوع مواد یافت نمی شود را می توان تلفیق کرد.
ویژگی خاص آن استحکام بالا همراه با وزن پایین، در حالی که مقاوم در برابر خوردگی است و عایق الکتریسیته و گرما می باشد. همچنین می توان
نمای کامپوزیت آن را مانند چوب به شکل دلخواه درآورد و نمایی زیبا خلق کرد.
 
نمای شیشه ای
معماران به طور فزاینده ای به دنبال به حداکثر رساندن ورود عوامل طبیعی محیطی به داخل ساختمان هستند.
نمای شیشه ایبه شما اجازه بهره برداری از نفوذ عمیق نور طبیعی به فضای داخلی را می دهد. استفاده صحیح از متریال شیشه در نمای ساختمان علاوه بر زیبایی چشمگیر وقابل تحسینی که به ساختمان می دهد باعث به حداکثر رساندن صرفه جویی در انرژی نیز می باشد.
 
نمای اسپایدر
نمای اسپایدر به دلیل امکان ایجاد نمای دید وسیع در مکان هایی مورد استفادهقرار می گیرد که حداکثر دید مورد نیاز است. شیشه ها با استفاده از انواع مختلف سازه به یکدیگر متصل شده و در ایجاد
نمای اسپایدر دارای انعطاف پذیری بالایی می باشد و به ساختمان چهره زیبایی می بخشند.
 
نمای فریم لس
نمای فریم لس یک محیط طراحی بسیار انعطاف پذیر است که در هر مکانی می تواندنصب شود. عایق های شیشه ای واحد که امکان انتخاب بین چند جداره و تک جدارهرا داراست.
سهولت در تعویض شیشه ها، مقاومت در برابر زلزله، امکان تعبیه بازشو و ظرافت ظاهری، این
نمای فریم لس را از سایر نماها متمایز می گرداند.

پروفیل پنجره
قاب پنجره همانند جداره پنجره ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. پروفیل های پنجره نقش مهمی در جلوگیری از نفوذ رطوبت، سرما و گرما به داخل ساختماندارند. انتخاب مناسب
پروفیل پنجره در ایجاد عایق انرژی و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری بسیار موثر است.
پنجره ها بخش مهمی در ساختمان ها هستند و پروفیل های پنجره از جنس های متنوعی همچون چوب، آلومینیوم،
پروفیل upvcپی وی سی و فایبرگلاس هستند که هر یک از اینها ماهیت گوناگونی در صرفه جویی در انرژی و هزینه ها، ایجاد آسایش مطلوب، حفظ ترکیب روشنایی روز و اثرات زیست محیطی مناسب دارند.