درب اتوماتیک

درب اتوماتیک
برای دهه هاست که گیت های کنترل تردد به عنوان یک ابزار امنیتی برای اجازه ورود افراد به یک ساختمان یا محدوده تلقی می شود.

فراتر از سیستم های امنیت سنتی ، گیت کنترل تردد میتواند به افزایش بازده عملیاتی هر سازمانی کمک کند و کاهش هزینه ها را همراه با ادغام انواع بسیاری از نیروهای کار و محصولات را به همراه داشته باشد.

از آن جا که تمام پازامترهای سیستم کنترل دسترسی بر روی یک پایگاه مدیریت داده مرکزی ذخیره می شوند،توسط هر کامپیوتری قابل دسترسی هستند و نیز تا زمانی که به شبکه متصل باشند توسط نرم افزار از طریق اینترنت قابل مدیریت می باشند.

این نرم افزار همچنین ،قابلیت ذخیره تمام اطلاعات مهم را دارد که این اطلاعات قابل مشاهده و بررسی مجدد می باشند

بخش مهمی از سیستم گیت های کنترل تردد،سیستم رمزنگاری و نحوه بازشدن و انواع کارت های آن می باشد.

گیت های کنترل تردد،سیستم رمزنگاری و نحوه باز شدن و انواع کارت های آن می باشد.

گیت کنترل تردد  دارای انواع مختلفی از کارت خوان ها مانند اسکن بارکد،RF،رمز دیجیتالی ،سیستم اثر انگشت و غیره می باشد.

یکیاز انواع جدید کارت خوان ها که امروز،مورد استفاده بسیاری از تولید کنندگان گیت های کنترل تردد قرار می گیرد،کارت و کارت خوان های بدون تماس می باشند.

کارت خوان های بدون تماس از محبوب تریتن انواع کارت خوان ها برای گیت های کنترل تردد می باشند.

استفادهآسان از آن ها و غیر فعال کردن ساده کارت،کارت در مواقع گم شدن و صدور مجدد آن از عوامل تأثیر گذارد و استفاده روز افزون از این نوع کارت ها می باشد.

همچنین دارای قابلیت ترکیب با عکس IDجهت ایجاد امنیت بیش تر می باشند.

کارت های غیر تماسی دارای برد وسیعی جهت ارتباط با سنسور هستند که بنابر نوع کاربرد میزان فاصله مناسب انتخاب می شود.

از آن جاکه این کارت ها بدون تماس یا کارت خوان هستند بسیار قابل اعتماد بوده واز فرسایش بسیار کم تر ی برخوردار هستند.

کارتهای هوشمند بدون تماس از رتبه امنیتی بالاتری جهت سیستم های کنترل تردد برخور دارند.تکنولوژی کارت های بدون تماس هوشمند،دستگاه های بسیار امن با استفاده از رمز نگاری و تراشه هوشمند داخلی با قدرت محاسباتی را ارائه کردهاست.

به عنوان مثال داده های کنترل دسترسی ممکن با استفاده از کلیدهای امنیتی 64بیتی متنوع براساس یک شماره سریال کارت منحصر به فرد محافظت شود.

این حفاظت تنها می تواند توسط کاربر تنهایی به وسیله برنامه ریز کارت سفارشی برنامه ریزی شود.کارت خوان غیرقابل سرقت و دوباره استفاده کرده توسط کارت خوان می باشد علاوه بر این کارت و کارت خوان بدون تماس از یک الگوریتم مبتنی برکلید متقارن جهت تصدیق یکدیگر استفاده می کنندو حتی برای امنیت بالاتر، اطلاعات کارت ممکن است توسط DES سه گانه محافظت شود.

سازمان هایی که از سیستم های دسترسی بیومتریک حتی برای دستری فیزیکی و یا برنامه های امنیت ITاستفاده می کنند نیز می توانند از کارت هایهوشمند غیرتماسی استفاده کنند.

کارت های هوشمند مکمل ایده آلی برای پیاده سازی سیستم های بیومتریک می باشند وبسیار مناسب جهت پوشش چندین سایت می باشند.

کارتهای غیرتماسی بسیار کاربر پسند و راحت تر برای استفاده می باشد.این کارت ها و کارت خوان ها در برابر صدمات ،آلودگی و شرایط جدی محیط خارج بسیار مقاوم تر هستند.وهمچنین این کارت های غیر تماسی جهت عملکرد بسیار سریع تر نسبت به کارت های تماسی طراحی شده اند. منبع :گیت کنترل تردد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۵
زهرا حاجیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی